torsdag 9 september 2010

Allla ensamma där ute

Tänker på dem nu när jag är själv hela veckan.
Tänk att de har ingen som möter dem när de kommer hem från jobb etc. ingen som frågar hur det är?Jag har barnen att fylla min tid med under dagarna men sen när kvällen kommer då känner man det...man e ensam och tänk att alltid ha det så?
Har människor i min närhet som lever ensamma, och jag skäms faktiskt över att jag inte hör av mig mer spontant än vad jag gör. Har man så mycket att göra att man inte kan lyfta luren och höra hur det är? 5 min av ens tid, 5 min ...Jag har 5 min när barnen lagt sig, visst har en massa att fixa med då, men ...ja , borde lyfta luren Så mitt löfte är nu att lyfta luren och ringa och bara höra att allt är väl, till dem som är ensamma kväll efter kväll.
Jag tycker inte synd om mig själv om det låter så, absolut inte, ett val vi gjort att mannen jobbar som han gör och då ingår ensamhet.

Det som nog retar mig är de som säger" jag tittar förbi en kväll och tar en kaffe nu när du är själv"...men säg inte de orden för det blir inte så
Hellre att man inte säger något alls och att man ringer NÄR man vill komma så man inte sitter här och tänker att "ja, hon sa att hon skulle komma en kväll"..men när?
Usch så tråkig jag är ikväll men jag var tvungen att skriva av mig:)))
Puss på er

2 kommentarer:

  1. Du är för go!! Skönt att Matteo lugnat ner sig! Kram

    SvaraRadera
  2. Nu tycker jag att du är lite väl hård mot dig själv! Jätte fin tanke du har men man hinner faktiskt inte rädda hela världen och du behöver inte lägga det på dina axlar! Du är världens finaste person och du om någon är väl redan jätte bra på att höra av dig till folk.....ialla fall till mig, och det är jag glad för =).....och till många fler än mig oxå vad jag vet!
    Kram kram!!!!!!!

    SvaraRadera