torsdag 10 mars 2011

En resa i tiden

Morgonen började 06.30, det är den tiden våra barn vaknar, inte 6.32 eller 6.33 ..Nej, utan 6.30 var morgon !!!
Även helger, men då mest sonen som är uppe .....Ja de ska få igen sen när de är 14 år och vill sova till kl:10 då ska vi väcka dem som vi väckte storasyster...med heavy metal på full volym haha.(kände hur djävulen flög i mig där ett tag )

Barnen lämnades på dagis och jag hade ett läkarbesök inbokat,efter det ringde jag stora dottern och kolla av var hon befann sig, kanske på stan där jag var?
Nej, men hon bjöd hem morsan på fika, om jag köpte med mig fika haha..Kaffe finns numera i detta hem pga allt pluggande som sker nattetid av dotter och sambon. En mysig stund med dottern sen slöt "svärsonen" upp och tog för sig av fikat han med.
Efter fikan kallade dottern på mig och ville visa mig något.
LÅDAN....med alla minnen från hennes barndom:) jag är sådan där mamma som vill att barnen ha minnen med sig i livet, skor,första plagget, "boken om mig", allt de ritat inte allt men nästan... m.m
Var en resa i tiden, att få se allt detta och att få läsa i boken om henne från födsel till nu.
Jag är glad över att se hur glad hon är att jag gjort detta, att ha gett henne minnen.
Hur är det nu han säger på Tv....det är inte dagarna som passerat utan dagarna du minns som är viktiga...
De andra barnens "lådor" är redan på G att fyllas, böcker med foto, viktiga datum och framsteg.
Gör nog detta för att jag själv inte har någon minnes låda.....men jag har allt i hjärtat i stället<3

Väl hemma igen då blev det fläskpannkaka och sen bak med lilla dottern, pizzbullar som inte blev så lyckade haha. Tar med dem på jubbet, de äter allt där:)
Nu ska mannen och jag se en film...sen packa till barnen de åker till landet imorgon och hem på lördag . '
Så vi blir barnlediga , när man inte är barnledig så ofta då vill man ju göra tusen saker på en gång...lite panikartat haha.
Ja...vi får se vad vi gör..

ha det gott alla där ute

Kram på er

1 kommentar:

  1. Hej

    Vilket trevligt kåseri om en dag i ditt liv.Jag blir lite avundsjuk med tanke på dina minnesböcker.Jag håller fortfarande på med jens o johans o de blir aldrig klara.Suck!!

    SvaraRadera