onsdag 12 maj 2010

Överraskning i ekorrhjulet

Ja, då sitter man här nu med ett glas vitt, hänt i veckan och är 45 år, barnen sover, mannen fixar med något,och njuter av tystnaden
Fick en vinflaska av min kära kusin som överraska mig idag, en helt underbar människa,hon är så....amen det går inte att beskriva hur go hon är, man måste uppleva henne. Precis som att föda , man måste uppleva det:)

Dagen började 05.30 och har varit bra trots min svarta dag igår, alla goa människor runtom gör ju att man inte kan vara lissen för att man är 45 år. Stora dottern med sambo var här och åt middag och sen blev det kladdkaka med grädde, mums.
Fick fina rosor av mannen och teckningar av lillan, som hon målat förra veckan sen sjöng hon Happy birthday to you med hööögggg röst haha. Goa unge:)

Tänkte idag på en annan sak:
att man går i ett ekorrhjul när man är mammaledig..gör samma sak varje dag , nästan.
Man går upp, klickar igång kaffemaskinen som laddas´kvällen innan, byter blöja på lille man, tvingar dottern på toa som var morgon envisas med att inte gå på toa när hon vaknar, sätter lillebror på golvet , hunden kommer och kollar om det finns nån go öronvax att mumsa på, dotter säger" Sätt på programmen , mamma och jag vill ha välling, nu "Trotsdamen !!
Ja, så e det var morgon, mycket mer förstås men detta förändras aldrig. Inte att förglömma mannen...som ska till jobbet..som var morgon går in med sina skitiga elektriker, bygge skor för att säga hejdå till oss, de e ju gulligt men inte med de skitta skorna på mina rena golv som jag torkade kvällen innan.Var morgon tänker jag att nu ska jag säga till honom, men då är han ute ur huset redan.
Jaja, vad är väl en bal på slottet, inget mot mitt älskade ekorrhjul:)

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar