söndag 16 maj 2010

Helg med syskon barnen

Helgen har jag tillbringat med de flesta av mina syskonbarn, men på olika dagar och platser.

Torsdag var det min systerdotters son Maximilian som tog första kommounionen= första gången man får ta emot kristus i nattvarden inom katolska kyrkan därefter om ett par år är det själva konfirmationen.
Lilla Maxi, så stor nu :)

Lördag: Kom systerdotter hit med fam. de har en dotter som är 5 mån.yngre än vår flicka, frukost, lek och bus. Sen på eftermiddagen bar det av till sytersonen för att fira hans son som fyllde 2 år, där jag träffade min andra systerson:). Jag gick själv dit och satt i lugn och ro :) barnen var hemma med pappa och baba=farmor.

Söndag: Sambon tog med sig barnen och mata fåglarna, mamma gick och sola och handla inför kanelbullbak på eftermiddagen.
Stora dottern kom efter jobbet och käka mat och såklart kanelbullar , fick med sig hem till sambo som arbetar natt, kanske en bulle till frulle:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar